דרך השלום 105, תל אביב יפו
   
א' - ה': 9:00 - 18:00
   
052-2786649

פחד מטיפולי שיניים: 5 טיפים להתמודדות והגעה למרפאה

האם שאלתם את עצמכם מה ההיגיון של הפחד? למה אנחנו חוששים להתמודד עם דברים שמפחידים אותנו, מעדיפים לדחות אותם או אפילו לבחור להימנע מלבצע אותם.
הרי זה מתבטא בכל כך הרבה דברים החל מחרדה מג'וקים ומכרסמים שגורמת לנו לברוח מהבית, חשש מהתמודדות עם משימות בירוקרטיות שונות מלהסדיר את הרישיון ועוד ועוד וכמובן הנקודה המחברת בין רוב האוכלוסייה הפחד מרופא שיניים.

האם יש הגיון בפחד מרופא שיניים?

הפחד נוצר במוח בכדי להגן עלינו מחוויות שאנחנו תופסים כשליליות ולכן אם עברנו אירוע שלילי תוך כדי טיפול שיניים בילדות או שמענו את אימא\ אבא\ סבתא מתלוננים על פחד מרופא שיניים סביר להניח שאנחנו נמשיך לחשוש גם בגיל מאוחר, איך מתמודדים עם זה?

1. הימנעות מובילה לפגיעה
חשוב שתדעו שכשאתם נמנעים מביקור אצל רופא שיניים בגבעתיים ונותנים לחשש לנהל את חייכם אתם יוצרים פגיעה מתמשכת שתהפוך את הביקור אצל רופא השניים למורכב יותר.

2. המלצות – זה כל הסיפור
דאגו לבקש המלצות על רופא שיניים ממקורבים ואפילו לבדוק המלצות ברשת. הדבר יכול למזער את פחד מרופא השיניים ולעזור לכם להתחיל להתמודד עם החוויה.

3. מתחילים בצעד הראשון
לאחר שמצאתם את רופא השיניים המתאים לכם כדאי שתיצרו קשר ותבקשו לקבוע ביקור במרפאה בטרם אתם מתחילים את הטיפול. בעת הביקור נצלו את הזמן להכרות עם הצוות המטפל, בחנו את רמת האדיבות והניקיון במקום ותנסו לראות האם האווירה לרוחכם. בשביל להתמודד עם פחד מרופא שיניים חשוב במיוחד שתפגשו את הרופא ותבדקו באופן וודאי אם תוכלו להסתדר איתו. ההמלצה שלנו היא לא להתחיל טיפול מבלי שתקבלו הסבר מקצועי מקיף ככל שתזדקקו לו על תהליך העבודה השאלות יצמצמו את החרדה ואתם תבינו בדיוק מה הבעיה ומה היא שיטת הטיפול. אל תתביישו לבקש הסבר נוסף אם לא הבנתם.

4. תבואו מצוידים
דרך נוספת להתמודד עם פחד מרופא שיניים היא להגיע מוכנים לפני טיפול, דאגו לפנות לכם זמן לפני הטיפול ומיד אחריו, תקדימו למרפאה, הביאו איתכם חומרי קריאה ותשבו עד שיגיע תורכם. כשאתם עולים על כיסא רופא השיניים הביאו איתכם מבעוד מועד אוזניות, זה המקום להאזין לפלייליסט מרגיע או לחילופין להאזין למוזיקת ריקודים מקפיצה.

5. צוחקים עד לטיפול הבא
אם אתם עדיין לא מצליחים להירגע ולהתמודד עם הפחד מרופא השיניים כדאי לבחור להשתמש בפרחי באך או תרגילים בדמיון מודרך ובמידה וזה לא מסתדר ואתם עדיין לחוצים מאוד ומרגישים לא מוכנים להמשך הטיפול כדאי מאוד להתייעץ עם רופא שיניים בתל אביב, יכול להיות שהיו לו פתרונות מעניינים שיוכלו לסייע לכם להתמודד, גז צחוק לדוגמא זאת אופציה נפלאה המצליחה לנטרל פחד מרופא שיניים גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים. כל אחד מגיב בצורה אחרת לטיפול, אבל המשותף לכולן הוא שאיש לא מרגיש את החרדה באותה העוצמה. רופא שיניים מיומן יתאים בהדרגת את כמות גז הצחוק לכל מטופל. ככל שהביטחון עולה ורמת האמון ברופא ובצוות גדלה, החששות יורדות ומתמעטות ואפשר 'לשמור' את האפשרות להשתמש בגז הצחוק במהלך טיפולים מורכבים יותר. חשוב לציין שאין כל סכנה להשתמש בגז צחוק למעט נשים בהריון או מטופלים הנוטלים תרופות פסיכיאטריות.

    חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים