דרך השלום 105, תל אביב יפו
   
א' - ה': 9:00 - 18:00
   
052-2786649

משחת שיניים – למה חשובה ומה החומרים שיש בה?

במקור, משחת שיניים שימשה לשמירה על היגיינת הפה באמצעות ניקוי השיניים. ברם, עם התפתחויות בנוסחאות המוצר , הפכה משחת השיניים לאמצעי חשוב להעברת חומרים בעלי תועלת בריאותית וקוסמטית. סטאנוס פלואוריד (stannous fluoride) , שהוכנס למשחות השיניים ב-1955, הוא אחד החומרים המוכרים והמבוססים ביותר המשמשים למטרה זו.

היעילות המפורסמת של סטאנוס פלואריד במניעת עששת מתבססת על השפעתו של החומר על משטח השן, ועל הפעילות האנטי בקטריאלית שלו. לאחרונה גבר הביקוש למשחות שיניים מלבינות, ונמצא כי סודיום הקסמטפוספט , יעיל בהלבנת כתמים על גבי משטח השן ובהפחתת היווצרות אבנית. כיום קיימת נוסחה של משחת שיניים המשלבת את היתרונות של סטאנוס פלואוריד ושל סודיום הקסמטפוספט.

סקירה של הממצאים מראה כי נוסף על פעולה יעילה למניעת עששת , נוסחה זו יעילה במניעת היווצרות פלאק, דלקות חניכיים ודימום מן החניכיים וכמו כן היא מעכבת היווצרות אבנית וכתמים חיצוניים.

מחקר מבוסס פרקטיקה שכלל נתונים מלמעלה מ-1200 רופאי שיניים ו-1000 פציינטים מראה את סגולות המוצר ואת ההתקבלות המצוינת שלו. העדויות המחקריות המצטברות מראות כי משחת השיניים המשלבת סטאנוס פלואוריד וסודיום הקסמטפוספט מעניקה לפציינטים יתרונות רבים ועונה על צרכים בריאותיים וקוסמטיים גם יחד.

    חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים