דרך השלום 105, תל אביב יפו
   
א' - ה': 9:00 - 18:00
   
052-2786649

ילדים ומרפאות שיניים

לא מעט הורים מודאגים לקראת הביקור הראשון של ילדם במרפאת שיניים. האם יש ממה לפחד או לדאוג? האם כדאי לדחות את הביקורים הראשונים במרפאת שיניים, עד שהילד יהיה "גדול מספיק"?

"למעשה, חייבים ליישם הרגלי נקיון והגיינת פה עוד לפני שהשן הראשונה בוקעת." אומר לנו רופא שיניים בכיר, כאשר אנחנו שואלים אותו לגבי הביקור הראשון אצל מרפאת שיניים לילדים. "רצוי שהביקור הראשון במרפאת השיניים יהיה בגיל שנה, או כשישה חודשים לאחר בקיעת השן הראשונה."

האם הביקור הראשון במרפאת השיניים לא מפחיד את הילד, עם כל הציוד של רופא השיניים, הריחות והקולות במרפאה?

"לא. צריך לזכור שהביקור הראשון של תינוק במרפאת השיניים הוא קצר מאוד וברוב המקרים לא מדובר בטיפול, בעצם. זו יותר ביקורת כללית וסוג של ביקור לשם יצירת אמון עם הרופא שיניים ומרפאת השיניים. בחלק מהמקרים ההורה יושב על כסא הטיפולים ומחזיק את התינוק או הילד וגם זה מסייע מאוד להפגת מתחים או פחדים במרפאת השיניים."

אז בעצם מה בודקים בביקור הראשון של ילד במרפאת השיניים?

"תלוי כמובן בגיל הילד, ואם ישנן תלונות מיוחדות. אבל אם אין דברים ספציפיים," מסביר הרופא שיניים, "תפקיד הרופא הוא לאתר בעיות, אם קיימות. אם אין בעיות, הרופא יסביר לילד מהי החשיבות של שמירה על הגיינת פה ושיניים, ינקה את השיניים ויבדוק אם דרוש טיפול כלשהו לחיזוק השן. הנושאים שעליהם מדברים עם ההורים במרפאת השיניים כוללים הגיינת פה, מניעת היווצרות עששת וחורים בשן, הרגלים שונים כמו מציצת אצבע ועוד."

האם ישנה חשיבות למועדי ביקור במרפאת השיניים, אחרי הביקור הראשון של הילד?

כן, בהחלט. רופאי שיניים רבים מעדיפים שילדים יגיעו למרפאת שיניים לביקורת לפחות אחת לשישה חודשים. צריך לזכור שהתקופה הראשונה להתפתחות השן היא די קריטית, והכל קורה מהר. במרפאת השיניים אפשר לעקוב בצורה נוחה אחרי אבני הדרך בהתפתחות השן, לזהות בעיות ולבנות אמון בין רופא השיניים והמטופל הצעיר. בצורה כזו, אם כבר יהיה צורך בטיפול במרפאת השיניים, ולא רק בביקורת או ניקוי, הטיפול של הרופא במרפאת השיניים יהיה קל יותר לילד.

לסיום, שאלנו, האם ישנו טיפול כלשהו שיש לתת לתינוק לפני שהשיניים בוקעות?

"אין טיפול מיוחד שמצריך ביקור במרפאת שיניים, אבל רצוי מאוד לקחת מטלית רכה מאוד ולנקות את החניכיים לאחר ההאכלה. מהרגע שבו השן הראשונה בוקעת, יש לנקות בעדינות בעזרת מברשת שיניים רכה לתינוקות. משחת שיניים – רק בגיל גן, ומעט מאוד; ממש כמות של גרגר אפונה קטן.

    חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים