דרך השלום 105, תל אביב יפו
   
א' - ה': 9:00 - 18:00
   
052-2786649

עקירת שן כירורגית

יש חשיבות גבוהה לבחירת רופא שיניים מומחה ובעל ניסיון עשיר, בעיקר בנושא של עקירת שן או שיניים. רופא כזה ידע למצוא פתרונות מלאים ומיידים, עם מינימום כאב וסבל. רופא מיומן גם ידע להתגבר על תקריות של עקירות מסובכות. למשל במצבים של עקירת שן, שבזמן העקירה נשבר קצה השורש ונשאר בתוך העצם-  ידע הרופא המיומן להוציא את החתיכה השבורה במהירות וללא כאבים, לבצע צילום רנטגן מיד לאחר מכן ולוודא שהשן אכן נעקרה בשלמותה.

במרפאת שיניים שביט, בהרבה מקרים מבצעים תפירה של מקום העקירה כדי להשיג ריפוי מלא, נכון ומהיר של החניכיים. כשמגיע אלינו לקוח עם תותבת חלקית הזקוק לעקירת שן מתנדנדת, לאחר העקירה ותפירת החניכיים אנחנו מבצעים ריפוד זמני בחומר רך על גבי התותבת שתורם אף הוא לריפוי טוב יותר ומפחית את הכאבים של המטופל לאחר עקירת השן.

עקירות שיניים – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול…

השיניים שלנו מאוד חשובות לתפקוד התקני של הלעיסה ולתפקוד כללי של הפה בכלל. גם אם אנו חושבים שמטרתן של השיניים חשובה יותר מבחינה אסתטית, חשוב שנבין שלכל שן יש את תפקיד מסוים הייחודי לה, וכי עקירות שיניים יכולות להוות בעיה רצינית מאוד בעתיד, במידה שלא בוצעו כראוי, גם אם מדובר בשן פנימית שאינה גלויה.

לשמור על שיניים בריאות

עקירות שיניים מתבצעות בשל גורמים שונים ומגוונים. לעיתים, עקירת שן הינה טיפול בלתי נמנע, גם אם מקפידים על היגיינת פה, שימוש בחוט דנטלי, צחצוח שיניים ושטיפת הפה במי פה.

המצבים העיקריים בהם נדרשת עקירת שן:

  • ריקבון והרס של שן

במקרים בהם נוצר ריקבון חמור בשן ושיקום שלה לא אפשרי או לא יעיל דיו, יש לבצע עקירת שיניים. כאשר מטופל מגיע לרופא עם שן רקובה סביר להניח שהוא סובל כבר מכאבים עזים, וגם טיפול אנטיביוטי אינו יכול לעזור להציל את השן ולמנוע עקירה.

  • שן בינה כלואה או כלואה חלקית

לעיתים צמיחתה של שן בינה היא בעייתית. באופן זה, אם אין לה מקום פנוי לצמוח, או שהיא צומחת עקום- עלולה להתפתח דלקת מקומית שעלולה להתפשט, ואז ייתכן ריקבון בשיניים הסמוכות לה, הפרעות במנשך ובלעיסה ומחלות חניכיים. גם במקרה זה ימליץ רופא השיניים על עקירה מקומית של שן או שיני הבינה.

  • שן הצומחת עקום

שיניים הצומחות עקום עלולות להפריע לשיניים אחרות ולשנות את כל מנשך הפה, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית. כדי להימנע מסיבוכים וממנשך פרובלמטי, על רופא השיניים לבצע עקירת השן.

  • מחלות שיניים ונסיגה

ישנו חתך מסויים באוכלוסייה אשר סובל ממחלות חניכיים והצטברות של אבן. במקרים של החמרה בדלקת חניכיים ובלבד שאינה זוכה לטיפול ולשיקום הולם מרופא השיניים- שיניים רבות עלולות לנשור בעצמן ולגרום לחוסר שיניים רציף בלסתות.

עקירה כירורגית ועקירה פשוטה

ישנם שני מצבים הדורשים שני סוגים של עקירות. במצב הפשוט יותר, יוכל רופא השיניים להסתפק בעקירת שיניים פשוטה. עקירת השיניים הפשוטה מתאפשרת כאשר השן הנעקרת גלויה. סוג זה של עקירה מתבצע על ידי צבת ונדנודה של השן הסוררת מצד לצד עד לשחרורה המלא ממיקומה. עקירה מורכבת או כירורגית לעומתה, הינה עקירה המתבצעת במצבים בהם השן חבויה או נמצאת ממקום שאינו נגיש לרופא השיניים. בגלל מורכבותה של עקירה מסוג זה, מי שיבצע אותה יהיה רופא שיניים או רופא שיניים מנתח מומחה. עקירה כירורגית מתבצעת בהרדמה מקומית ברוב הטיפולים, ובמקרים מסויימים תתבצע בסדציה (טשטוש קל) או בהרדמה כללית (למשל במצבי דנטופוביה).

חשוב לציין כלל אצבע אשר כלל הרופאים שותפים לו (וחשוב שהפציינטים יכירו)- עקירת שן תמיד תהא המוצא האחרון כדרך לטיפול ושיקום של הפה. רק לאחר שנסקרו כלל האופציות האחרות לשיקום ולטיפול בחלל הפה ולא נמצא טיפול יעיל מזה- רק אז תתבצע עקירה.

לאחר כל עקירת שן יש לבצע טיפול משלים על מנת למלא את החלל הריק שנוצר (למשל על ידי השתלת שיניים). הליך זה הינו בעל משמעות משום שמחסור של שיניים בפה יכול לסכן את בריאות הפה, לפגוע בתפקוד ובאיכות הלעיסה וכמובן לפגוע בנראות מבחינה אסתטית.

מה חשוב לדעת אחרי עקירת שן?

לא משנה מה גרם לאיבוד השיניים או לעקירות שיניים, ברגע שחסרות לנו שיניים עלולים להתפתח סיבוכים ומחלות. כמו שכבר ציינו, לכל שן יש את התפקיד הייחודי לה, ומחסור בשיניים בפה עלול להוביל לדלקות ולשינוי במנשך הפה.

להלן הכללים אשר יש להקפיד עליהם לאחר ביצוע עקירת שן:

  1. שעתיים לאחר סיום עקירת השיניים, אין לאכול או לשתות במשך שעתיים.
  2. לאחר שעתיים, רצוי לאכול מזון רך וקר, ובכל אופן יש להימנע ממשקאות או מזונות חמים.
  3. אין לשטוף את הפה לכל אורך היום.
  4. מומלץ להרבות בשטיפת הפה במי מלח (בטמפרטורת החדר) לאחר 24 שעות, עד חמש פעמים ביום.
  5. יש להימנע מספורט.
  6. יש להימנע מעישון סיגריות ומצריכת אלכוהול.
  7. במידה שיש כאבים – ניתן להניח קרח על האזור הכואב (למהלך של שעה מתום העקירה) וכן להימנע מצחצוח של השיניים עד חלוף כאב. במידה שיש דימום- ניתן ללחוץ על האזור ע"י שקית תה, כעשרים דקות.
  8. בכל מקרה של החמרה ו/או אם אין שיפור במצב 48 שעות לאחר תום העקירה, יש לפנות למרפאתנו. בכל אופן דלתנו תמיד פתוחה ובכל עת נשמח לייעץ ולעזור.

מעקב וטיפול המשך

לאחר ביצוע עקירות שיניים בחלל הפה, יש יותר מקום לשיניים לנוע בחופשיות. עתה עלול המנשך לנוע לכיוונים שונים. בכדי לשמור על מנשך מסודר- יהיה על הרופא השיניים להתחיל תהליך שיקום על ידי הרכבת שתלים דנטליים כתחליף לאותן שיניים עקורות ובחלל הריק והפנוי שנוצר.

כמובן ששתלים אינם נעשים ביום אחד, אך גם תנודת השיניים לא, כך שאם עשינו עקירת שן בפה, יהיה עלינו להשלים את החסר ורצוי כמה שיותר מהר. אומנם המנשך והסיבוכים לא יתחילו כבר יום למחרת העקירה, אך לאחר שהפה מחלים מהעקירה ניתן להתחיל בתהליך של שיקום הפה על ידי השתלים או התותבות לפי הצעתו של הרופא שלכם ובהתאם לתקציב האישי.

    חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים