דרך השלום 105, תל אביב יפו
   
א' - ה': 9:00 - 18:00
   
03-6739292

הנזק הנגרם לשיניים ממאכלים ומשקאות שונים

קיימת אמונה רווחת שממתקים ומשקאות ממותקים מזיקים לשיניים. ואכן, מחקרים רבים הוכיחו זאת. ההפתעה הגדולה היא שקיימים עוד לא מעט סוגי מאכלים אשר מזיקים לשיניים- חלקם נחשבים לטובים לבריאות. באילו מאכלים מדובר, וכיצד ניתן להחליף אותם ובכך לא להסב נזק לשיניים ולהימנע מטיפולי שיניים?

פחמימות

כמעט כל משפחה צורכת באופן ימיומי תוספות כמו פסטה מקמח לבן, אורז לבן, תפוחי אדמה ועוד. מדובר במזונות שטעמם מלוח, ולכן לעולם לא היינו חושדים שהם עלולים להסב נזק לשיניים. אולם האמת מראה אחרת. מזונות אלה מתפרקים במהירות לסוכר, אשר מזיק מאוד לציפוי השיניים שלנו. על מנת להמנע מן הנזק, מומלץ להחליף אותם באורז מלא ופסטה מקמח מלא, אשר בנוסף ליתרונות שלהם עבור השיניים שלנו- יש בהם גם לא מעט יתרונות עבור בריאותנו.

מיצי פירות

ניתן היה לחשוב בקלות שמיצי הפירות הם תמימים, וכי מדובר במשקאות בריאים מאוד באופן יחסי. אך מיצי פירות מכילים כמות לא מבוטלת של סוכר פירות, ובנוסף לכך- רוב החברות מוסיפות למיצי הפירות ה"טבעיים" שהן משווקות גם תוספת של סוכר לבן. לכן, מדובר במשקאות אשר עלולים לגרום לנזק לשיניים, לא פחות מאשר כל משקה ממותק אחר. מומלץ לצרוך פירות טריים במקום מיצי הפירות, ולנסות להרבות ככל הניתן בשתיית מים במקום כל סוג של שתיית ממותקת.

אלכוהול

רובנו צורכים משקאות אלכוהוליים מדי פעם בפעם, אך אם אנו עוברים את המינון הנכון- התוצאה עלולה להיות הרסנית, לא רק עבור בריאותנו הכללית אלא גם עבור השיניים שלנו. המשקאות האלכוהוליים מכילים הרבה מאוד סוכר, ולכן הם מסכנים את השיניים ממש כמו המשקאות הממותקים- ואף יותר מכך. צריכה גבוהה מדי של אלכוהול עלולה לגרום לירידה בייצור הרוק בפה, מה שגורר מצבים כמו חורים בשיניים ועששת. נזק נוסף מקושר ספציפית ליין האדום, שעלול להשאיר כתמים על השיניים.

לסיכום, חשוב מאוד להקפיד על תזונה מאוזנת ומסודרת, למען בריאות הגוף והשיניים. אין פירוש הדבר שאסור "להתפנק" מדי פעם בפעם, אך כדאי להיות כל העת בבקרה ולהקפיד על מינון מתאים.

חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים